Kerékpár- és ízületi betegségek. Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!


kerékpár- és ízületi betegségek

Negyven felett egyre többen panaszkodnak a fájó nyak- váll- derék- térd- vagy ujjízületek miatt, sőt a porckopás egyre több fiatalt is érint. Jöjjenek a leghatékonyabb fájdalomcsökkentő tippek.

  • Vannak azonban olyan ízületek is például az alsó lábszár csontjain, amelyek a hajlékonyság helyett a stabilitást is szolgálják.
  • Mozgás fájós térddel - Árt vagy használ a biciklizés és a futás?
  • Debreceni Kardiológiai Klinika

A hatalmas terhelésnek kitett ízületeink leginkább már csak a fájdalom jelentkezésével adnak hírt létezésükről. Az ízületi fájdalmaknak számos oka lehet, mint kerékpár- és ízületi betegségek sérülés, a gyulladás, a fertőzés, az autoimmun betegség és a porckopás. A fájdalom ráadásul kisugározhat egyik testrészből a másikba, így sokszor azt sem könnyű megállapítani, mely ízület a forrás.

Porckopás Az artrózis ízületi porckopás az ízületeket érintő egyik leggyakoribb probléma, amely során az ízületeket borító porc elvékonyodik, töredezetté válik, majd lassan felszívódik. A panaszok fokozódhatnak terhelést követően vagy az időjárás változásakor is.

Sportfájdalmak

Egyes esetekben elsődleges jelentőségű, hogy ne hagyjuk szenvedni a pácienst, ilyenkor jönnek szóba a gyors és hatékony szteroid injekciók, de csakis nagy körültekintéssel! Azoknak, akik tartós megoldásra vágynak és nem szeretnének fájdalomcsillapítókon "élni", érdemes kipróbálniuk az alternatív lehetőségeket.

kerékpár- és ízületi betegségek

Ilyen lehet például a lökéshullám terápia, az ízületbe adott hialuronsav injekció vagy a Bemer terápia — mondja dr. Páll Zoltán, a Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

Sokat tehetünk a térdünkért

A 7 legjobb tipp a porckopás okozta fájdalom elkerülésére 1. Ússzunk, tekerjünk! Ízületi kopás esetén különösen fontos mozogni, de csak bizonyos tehermentesített formában.

kerékpár- és ízületi betegségek

Optimális lehet például az úszás, különösen a hát- és gyorsúszás. A mellúszás azért nem ajánlott, mert enyhén csavarja a térdízületen belüli szalagokat. Csípőízületi problémák esetén azonban kifejezetten jót tesz a mellúszás a széles ívű lábtempó miatt, amely megelőzheti a később kialakuló ízületi zsugorodásokat.

Tornáztatja az ízületeket, égeti a zsírt Napjainkban a motorizáció és számítástechnika egyre nagyobb teret hódít, azonban nem szabad megfeledkeznünk egy igen régóta használt közlekedési eszközről, a kerékpárról.

Csípőízületi kopásos betegeknél ideális megoldás lehet még a szobabicikli vagy akár utcai bicikliha sikerül deréktámaszos, enyhén hátradöntött ülésben tekernünk. Fontos, hogy ne görnyedjünk előre a kormányhoz, így nem terheljük a derekat.

Női Egészség Éve 2020

Térdízületi kopás esetén azonban a lejtőn felfelé és az ellenállással szembeni kerékpár- és ízületi betegségek és a futást is óvatosan kell bánni! Puha talajon gyalogoljunk!

Legyünk óvatosak a mindennapi, kemény talajon történő gyaloglással, mert idővel elkoptathatja a térdízületet. Óvatosan az ugrálással!

kerékpár- és ízületi betegségek

Az ütközéssel, rázkódással és hirtelen irányváltoztatással járó, intenzív mozgásformák például labdajátékokvalamint az ugrálós edzések, a különböző aerobikfajták csakis egészséges ízületű embereknek ajánlottak. Jó hatású lehet viszont a tai csi és a mediball.

EXTRA AJÁNLÓ

Válasszunk megfelelő cipőt! Tudta, hogy a kurkuma kiváló gyulladáscsökkentő?

Edzés és életmód A bringa, mint gyógyszer: hogyan gyógyulhatunk tekerés közben? Csielka Márk tizenöt évig bringázott élsportolóként, világkupákon versenyzett, és két magyar bajnoki címet is begyűjtött. A LifeLike Egészségközponttal is együttműködik, ő mondta el, miben segíthet a kerékpár, ha valaki sérülésből gyógyul fel, és hogyan lehet észrevenni, ha túlzásba visszük a tekerést. Megosztás: Milyen természetű sérülések, betegségek léteznek, amelyekkel szabad kerékpározni?

Kattintson tovább! Étkezzünk okosan!

Kinek ajánlott Almaecetet fogyasztania és hogyan?

Az artrózis kezelésére nincs meghatározott diéta, de a zöldségre, gyümölcsre, teljes kiőrlésű gabonára épülő táplálkozás, az állati fehérjék korlátozása javítja az ízületek állapotát. Kurkuma és halolaj, valamint porcpótló anyagok rendszerese szedése szintén lassíthatják a folyamatot.

kerékpár- és ízületi betegségek

Adjuk le a felesleget! Mivel önmagában a túlsúly is okozhat ízületi kenőcs a térdízületek megerősítésére, fájdalmakat, érdemes az egészséges határok közt tartani a testtömeg-indexünket.

Nyári biciklitúrák: óvjuk ízületeinket és kerüljük el a leégést

A felhasznált anyag egy átlátszó zselé, amely nagy koncentrációban tartalmaz hialuronsavat. Kifejezetten az ízületbe fecskendezzük ezt a készítményt, amely jelentősen csökkenti a fájdalmat, és visszaállítja az ízület kenését és lökéscsillapítását.

kerékpár- és ízületi betegségek

Forrás: www.